Service & Garantie

Wanneer u een product bij Sfeerhaarden Discounter aanschaft, is er altijd een wettelijke garantie van toepassing. Dit betekent dat u recht heeft op een goed product dat is of moet doen wat u er in alle redelijkheid van mag verwachten. Als bij levering een haard beschadigd, incompleet of een kapot is. Dan heeft u recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Naast de wettelijke garantie is er ook sprake van een fabrieksgarantie. Hoelang die garantie duurt, verschilt per haardenmerk.

Naast de wettelijke garantie is er ook sprake van een fabrieksgarantie. Hoelang die garantie duurt, verschilt per haardenmerk. Sommige merken leveren tot wel 5 jaar garantie. Fabrieksgarantie doet niks af aan de wettelijke rechten van de consument. Er is geen mogelijkheid om garantie bij te kopen. De exacte lengte van de fabrieksgarantie is terug te vinden in de gebruikershandleiding van uw specifieke haard. De garantietermijnen die op andere plekken op onze website worden genoemd betreffen de fabrieksgarantie.

Meest voorkomende problemen:

Als uw waterdamp niet meer naar behoren werkt. Wat te doen?

Geeft de haard te weinig damp of helemaal geen damp? Waar ligt dat aan.

90% van te gevallen ligt het aan de verdamper. Dit onderdeel zorgt dat de haard gaat roken. Een verdamp (transducer) gaat mits goed onderhoud ca. 2 tot 3 jaar mee.

Daarna dient u de verdamper te vervangen. Hoe zie ik als de verdamper aan vervanging toe is. Als je een haard hebt met een oranje water container, dan dient u de watertank van het toestel te verwijderen. Vervolgens verwijder je de oranje uitlaat kap. Je ziet u het water en het zilver kleurig verdampertje, wat verbonden is met een zwart kabeltje. Als je nu de haard aanzet moet je na ca. 20 sec. rook uit het water zien komen. Als je dit niet zit, maar je ziet dat het water spettert. Dan is de transducer aan vervanging toe.

8% van de gevallen, werkt de verdamper goed. Dus je ziet voldoende rook ontstaan. Dan is de ventilator defect. Deze zit rechts langs de grijze waterbak. Deze dient dan vervangen te worden.

2% van de gevallen. De haard krijgt onvoldoende lucht vanuit de onderkant. D.w.z. dat de haard te krap is ingebouwd. De Waterdamp cassette moet altijd een beetje lucht aan kunnen zuigen vanaf de onderkant.

Waarom hoor ik een continue repeterend tik geluid? De vlammen van een LED sfeerhaard wordt gecreëerd door LED verlichting.
Een vlamstaaf in de haard wordt verlicht d.m.v. LED’s. De vlamstaag in de haard draait rond, waardoor de vlammen gaan bewegen. Dit wordt gedaan door een klein motorje.

Heel soms komt het voor dat het motortje kapot is. Dit kan komen door b.v. een kapot lagertje. Wat moet je nu doen?

Het motortje dien je te vervangen. Het vervangen van het motortje is eenvoudig zelf te doen. Mocht u nog garantie op de haard hebben. Dan kunt u ons een mail sturen of bellen. En wij bestellen een nieuw motortje, en zullen ze naar u verzenden. Als u geen garantie meer heeft, kunnen wij natuurlijk ook een motortje bestellen, echter kunnen wij deze niet onder de garantie claimen. Gemiddeld is de prijs van een motortje rond de 30.-. Bel of mail ons voor advies of voor aanvraag van een nieuw motortje.

De meeste haarden zijn voorzien van een afstandsbediening. De afstandsbediening zenden met een laag vermogen mW. Dus het is nodig om de afstandsbediening goed te richten op de haard. De ontvanger zit altijd rechts van de haard. U dient de afstandsbediening recht te richten op de haard.

Natuurlijk kan het ook zien, dat de batterij leeg is. Vervang dan de batterij.

We doen altijd ons uiterste best om de haard zo goed mogelijk te verpakken. Zodat de kans op schade zeer laag is.

Maar mocht daar toch een beschadiging op de haard zitten. Laat dit dan aan ons weten. Wij zorgen dan ervoor dat de haard om onderdeel kosteloos wordt omgeruild.

Mocht u een haard al lange tijd hebben. En u heeft een defect aan het toestel. Dan is daar een onderdeel defect. Wij kunnen altijd het defecte onderdeel bestellen. Het kan bv gaan om een afstandsbediening, Een transformator of een kapotte glasplaat.

U kunt een prijsopgave aanvragen. Neem contact met ons op. En wij zullen u adviseren.

Bent u uw aankoop factuur kwijt? dan kunt u deze via de mail opvragen. Stuur ons een email met daarin uw naam en aankoop datum. Wij zullen u dan de factuur in PDF toesturen

Contact

U kunt contact opnemen middels email:

Stuur een email naar: info@sfeerhaardendiscounter.nl

Of bel: 085 4011459